Sunday 13 May 2012

Everything ❤

Assalamualaikum and very good evening. *Pejam celik pejam celik* Sungguh cepat masa berlalu tanpa disedari diri ini akn menduduki PPT pada hari khamis minggu hadapan. Pada 17 Mei 2012. MasyaAllah. *Dup dap dup dap* Sudah pasti tgn akn menggeletar , otak akn menggelegak utk mengeluarkan idea yg cukup bernas. Ya Allah ! Aku masih belum bersedia utk menghadapi ujian itu. Engkau kuatkan lah diri hamba. Tabahkan hati hamba. Dan tebalkan Iman hamba. Aku sedang berusaha , mungkin usaha ini belum mencukupi. Aku akn pastikan usaha aku mencukupi. InsyaAllah. "Mama nk iyah dpt 6 A for this exam" kata mama. "InsyaAllah , InsyaAllah, InsyaAllah". Tiada perkataan lain yg aku dpt janjikan melainkan "InsyaAllah". Jgn mengeluh, perlu bersabar. Ini baru lah dugaan namanya. Bahasa Melayu dan Matematik aku belum bersedia. "Iyah ! Buat latihan please" Phone tu letak tepi kjp. Silent selama 4 jam. *Study, mcj, study, mcj* Ya Allah. Mcm mne nk msuk nihh? Jika iyah tak bls mcj diorang, nti dikata sombong. Okay, iyah tak kisah dah. Tengah hari tadi, iyah mcj dgn kwn. Lps tu dia tak bls. Sokay, iyah fhm. Selalunya klau tak bls tu mesti tgh busy. So, phone senyap sampai sekarang. Tiba tiba "Ya Allah ! MasyaAllah ! Astaghfirullah !" aku menjerit secara tiba2 kerana teringat akn sesuatu yg aku belum lakukan. Sesuatu yg penting dan sgt penting. Jika tiada bende ini pasti aku tidak akn ke sekolah. "Ya Allah ! Maaaaa~ Iyah belum basuh kasut" Jerit iyah membingitkan telinga mama. "Haaa ! bguslah, mengadap lah lagi laptop tu. Mama cabut wifi nti. Besok tak pyh pergi sekolah" kata mama dgn nada yg begitu marah. "Ya Allah "! Aku terus bergerak dri depan laptop menuju ke dlm bilik air tanpa disuruh. "Basuh kasut, basuhh kasut, basuh kasut" menyanyi bgi menghilangkan rasa penat. Sesudah selesai membasuh kasut lalu dijemur di hadapan rumah bersama matahari yg bersinar pada pagi itu. Selepas itu, gosok baju, kemas buku and sambung mengadap laptop. "Huh~ Selesai sudah kerja aku pada hari ini" mengeluh sebentar. Today, i'm very tired. But, this is my "rutin hujung minggu". So, I don't care. Okay, Iyah tau iyah tak pandai speaking. *Hahahaha* Gelak kjp. Abah selalu ajuk bila iyah speaking. "Org putih tu pelat R. Klau ckp melayu sah2 jdi ayt lain" kata abah membuatkan aku tergelak. Hahaha. Ade org kata "Nad ni peghibur hati keluarga dan rakan2 eh?". I don't know. But, inilah perangai iyah. Whatever I want, I must do it alone. Tah pahapetah aku ckp Inggeris. -,- K, Teacher selalu kata "Lack of reading" so, iyah kena mnayak membaca. Okay. Nevermind. I don't care. That's all for today. Nothing to say. Just goodbye. Uhibbukaffilah and Assalamualaikum. ^.^

No comments:

Post a Comment