Thursday, 10 May 2012

Hurt :'(

Assalamualaikum. :'( Hai ! Semalam dan hari ini hati aku terlalu byk disakiti. Bukan dgn kwn tapi dgn keluarga sendiri. Siapa? Tak perlu tau. Iyah bkn nk kutuk. Iyah tak suka kutuk. Tapi iyah nk luahkan saja. Tak ada maksud lain. Diri ini tidak kuat melainkan Allah memberi aku lebih kekuatan. Ya Allah ! Dugaan ini sungguh mencabar bgi diri yg lemah ini. Kenapa kakak aku sendiri suka sakitkan hati aku. Ya Allah ! Kesabaran hambaMu ini ada hadnye juga. Kenapa? Kenapa? dan kenapa? Semua itu dah pun berlaku. Semalam iyah langsung tak boleh on9. Sakit Kepala bila difikirkan balik. Iyah menangis tak boleh henti mlm tadi smpai pukul 12.30. Iyah sedih sgt3. Hamba ingin meluahkan kepadaMu tetapi mulut ahamba kaku apabila ingin mengatakan nya. Ya Allah ! :'( Sedih balik bila iyah fikirkannya sekarang. Kakak iyah bkn mcm ni. Tpi dia asyik cari salah iyah jee. Dah dua hari berturut2 iyah nangis. Bila engkau marah, iyah senyap. Iyah tak berani berdebat dgn kakak , abg or parents iyah. Jadi iyah senyap je lah. Tapi dgn kwn iyah berani berdebat. Sesekali ingin iyah melihat semuanya happy. Hari2 ade je yg tak kena. Ya Allah ! Istighfar je apabila melakukan suatu kesalahan. Rse diri ini tidak lyk mencium bau SyurgaMu tetapi berusaha utk mendapatkan SyurgaMu itu. Penyakit iyah makin teruk dari satu hari ke hari yg lain. Bila iyah mkn ubt, sakit nye tak terasa sgt. Tapi bila lupa mkn satu hari iyah tak ada mood. Iyah cube rse happy dkt skolah. Org lain perasan yg iyah dah tak bergaul dgn diorang. Iyah asyik senyap je. Iyah rse bersalah dgn korang. Iyah mintak maaf. Iyah tak boleh cerita masalah ini dekat korang. Bila iyah cerita dekat Fatin, Haji , Tiqa and Dila. Dah cukup buat Iyah rse sgt2 bersalah kerana buat diorang risau. Iyah redha dgn ketentuan Allah. Tapi dugaan ini berlapis lapis sehingga iyah rse mcm tak boleh nak bernafas dah. Iyah nangis teresak esak and nafas iyah mcm terasa bgai diri ini akn mati. Wallahua'lam. Iyah tau semakin lama masa berlalu, semakin dekat Mati ini dgn kita. Mlm nih iyah ade kls tambahan. Atiqah ceritakan tentang petang tdi. Iyah seronok sgt. Tiqa harap iyah dpt stay dgn diorang. Tapi iyah tak boleh sbb iyah ade appoinment dgn doktor. So, tiqa cerita dgn muka yg melucukan membuatkan iyah tersenyum sebentar tanpa disedari diri ini sakit. Last2 bila nk balik tu, Rse sakit sgt2 terasa. Iyah senyum dimuka tetapi hati ini menangis. Iyah tak boleh buat org sedih sbb iyah. Iyah tak nak dan iyah tak suka buat mcm tu. sbb itu korang jgn tanye kenapa iyah senyap dlm kls. Iyah harap sgt dkt atin, haji, tiqa, and dila supaya korang tak cter dkt spe2 je. And masalah iyah dgn kakak iyah biarlah Allah saje yg tau. Hati ini sakit. Tapi ingin tersenyum kerana ingin membuatkan kwn2 dan family kita tersenyum. Iyah akhiri dgn Uhibbukaffilah. Assalamualaikum. :')

No comments:

Post a Comment