Friday, 13 July 2012

Smile :)

Assalamualaikum blogger disini dan disana. Hai :) Apa kabar semua ? :D Kesian belog kita sbb dah lme tak di lawat :'( Berbagai perassan bercampur baur bila terfikir apa yg aku nk tulis dkt belog ni. Huh ! Iyah nk cerita tentang diri iyah yg bakal dijemput sebagai tetamu Allah suatu hari nanti. Iyah dah berapa kali mimpi perkara yg sama iaitu iyah bakal manjadi jenazah. :') Setiap perkara yg berlaku pasti ada hikmah. Iyah tak tahu apa hikmah disebalik mimpi itu melainkan hanya Allah saja yg tahu. Iyah cuba utk mencoretkan byk lagi kenangan bersama keluarga dan sahabat sahabat. Iyah mmg sakit. Kauorang jgn sakit sbb iyah dah sakit. Iyah tak nk tgk kauorg sakit mcm iyah. Iyah sedar yg dunia kita ini bukan selamanya kerana Allah hanya meminjamkan dunia ini kpd kita utk melihat setinggi mana iman seseorg kpdNya. Korang tak sedar ke ? Gambar kt atas ni iyah edit edit . Sebenarnye ade byk lagi gambar yg iyah nk letak tpi iyah memilih gambar yg tak mendedahkan aurat korang. Iyah syg mama, abah, along, angah, naim, ina, arif dan dik nas yg comel. Iyah syg Allah dan Rasulullah. Iyah rindu dgn sahabat yg selalu bersama iyah dri darjah satu sampai darjah enam. Dari form one sampai form two. Gambar ni tahun ni punya. Tahun lepas ada. Tapi iyah jdi serba salah sedikit sbb iyah selalu menyusahkan korang. Sahabat sekolah rendah yg amazing betul, amira, athirah, syifa, nadzmi, nadhir, nuaim, amir hakim, amir ashraf, amin, hafiz, naziman, akif, afiq, azaim, daniel, alif, dan ada ramai lagi. Nama korang masih segar dlm ingatan aku. Aku rindu nk berborak sakan dgn korang, lagi lagi memberi tazkirah. :'D Kalau boleh nk taip semua tapi ramai sgt. :') Serious iyah rindu sgt. Teringin nk jumpa kau org. Hrp hrp korang semua shat sejahtera dan masih igt nasihat aku dulu. :'D Lagi . Sahabat sekolah menengah lagi lah ramai antaranya, fatin, mimi, najlin, atiqah, adilla, afrina, aisyah, iman, hajirul, adoom, najmi keding, najmi mok, muiz, afif, pollar bear, afiq fadzli, qayyum afiq, nabil, nu'man, fattah, lat, danial, adli, syarif, hakim, pika, putri, yana, ainun, syahirah dan ramai lagi lagi lagi. Ya Allah. Bila suatu hari nanti aku sudah tiada. Aku nk kauorg semua jgn sedih sedih. Ada masalah cerita dgn Allah. Senyum selalu. Tak nak masam je. Iyah dari kecik mmg suka berdoa agr Allah cepat menjemput iyah. Semakin lama kita hidup semakin byk dosa yg kita buat. Iyah tak nak melakukan dosa lagi. Iyah akan cuba bersedia dari sekarang supaya bila sudah dijemput, iyah tdak akan menyesal dgn amalan dan bekalan yg iyah bawa dari dunia yg uzur itu. Iyah nk kauorg sedar yg kita hidup bkn selamanya. Di dunia ini jgn terlalu zuhud kerana semua perkara yg ada di dunia bkn yg abadi. Tetapi amalan yg awk bawa dari dunia akan kekal abadi di akhirat. Jadi jgn suka membuang masa dgn berseronok, gelak tawa byk byk. Sungguh membazir. Membazir sgt masa yg korang buang itu. Hendak berseronok tidak lah salah tetapi perlu ada batasnya . Jgn berseronok tetapi lupa Allah. Maka, bila kita lupa Allah, Allah juga akan berpura pura melupakan kita. Jika kita sentiasa igt Allah maka Allah akan sentiasa igt dan jaga kita selalu walau dimana kita berada didunia ini,insyaAllah. Jgn terlalu yakin dgn cinta kau kpd seseorang kerana jika cinta kau kpd Allah tidak sampai maka cinta kau kpd manusia lagi lah. Jika ingin mencari suami, carilah suami yg sering menegur kesilapan kita, yg sering mengigtkan kita kpd yg Maha Pencipta dan tdak pernah melakukan perkara yg dilarang oleh Allah. Jika ingin mencari isteri, carilah isteri yg solehah, yg sering membuatkan kau igt kpd Allah,dan yg akan menjadikan kau lelaki yg soleh. Allah tidak pernah memandang hina kpd hambaNya yg kufur dan zalim. Ketika pintu taubat masih terbuka bertaubatlah dgn segera andai besok tiada lagi utk kau dan aku. Hanya Allah yg tahu. Allah yg menghidupkan kita, mama yg melahirkan kita, abah yg mengazankan kita, dan Allah jualah yg Maha mematikan kita. Andai itu takdirNya, aku redha ats segalanya. Iyah sayang keluarga iyah, mama dan abah. :'D Iyah sayang sahabat sahabat iyah. Iyah yakin kauorg tak kan lupakan Allah, insyaAllah. :') Senyum selalu. :) Iyah akhiri dgn uhibbukaffillah. Assalamualaikum dan selamat malam. :')

No comments:

Post a Comment