Wednesday 5 December 2012

Siti Nadhirah :')

Bismillahhirahmannirahim. Assalamualaikum :) Saya Afiq Fadzli Bin Rusli . Insan yg bertuah di ats ialah Siti Nadhirah binti Mohd Merza , tuan pnyer blog. Dia minta saya update blog dia. I'll do for her. Ni nak kongsi story sikit . Hehe . 20 Jun 2012 pertama kali mama tnyer psal dia. Mama kata "knp kau sukakan dia sedangkn dia jauh. Apa istimewa yg ada pada dia yg kau suka sangt. Mama tak pernah tngok kau gembira mcm ni. Ni pertama kali kau act mcm ni , cerita la mcm mne kau knal semua mama nak tau cuba cerita." Then aku tersenyum , aku jwb "byk kelainan dlm diri dia yg menarik minat afq. Afq mula kenal dia dekat kem tahun lepas . Afq satu kumpulan dgn dia . Kali pertama afq lihat dia bkn jtuh hati pada wajah dia tapi pada akidah dia . Dia lain dari wanita lain. Segala perkara yg diperkatakn berhubung kait dgn sebutan Allah. Afq perhati setiap tingkah laku dia. Dia seorng yg sangat mesra , I meant sangat sangat mesra. Then afq mula knl dia dgn lebih rapat , afq lawan mata ngn dia . Mata dia besar buntang mcm owl dah. Then mlm kedua tu diam diam afq amik number dia. Hehe. Dari situ afq kenal dia dgn lebih rapat dan rapat lgi . Tpi sedih. Kami lost contact bulan 8 thun lpas. And then, lpas dri tu terasa mcm tak cukup sesuatu dlm diri Afiq. Then memang afq ada doa nk jmpe dia balik . Dengan izin Allah tanpa diduga 18 April 2012 Allah temukn afq dgn dia. Kata mama ni mesti ada hikmah knp kami ditemukn semula. Dia bnyk nasihatkn afq perkara yg baik , Dri situ afq mula berubah perangai menjadi lebih baik dan hati tenang melakukan segala perkara . Kami kongsi pelbagai pendapat dan nasihat. Dia memng petah berkata kata mcm orang tua tua kuat bebel. Other then that, perangai dia hampir separuh mcm mama sebab tu afq tertarik .Then lama lpas kami dah mula sweet2 afq dpt tau yg dia sakit. Afq mkin bertambah syg dengan dia sebab semngt jihad berjuang dia tak luntur sikit pun. Ketabahan diri dia buat afq sangat2 menghargai dia. Dan kalau ada rezeki afq nak dia jdi teman hidup dunia dan akhirat afq." And aku tak tipu memang aku ngis bila cerita semua kat mama. Dri situ mama mula kenal dengan siti. Mama tak kisah afq berkwn ngn siti. Aku ckp kat mama aku takkan lepaskn wanita yg indah peribadi seperti dia sebab jarang sekali ada wanita seperti dia . Then mama pesan pelihara dia insyaAllah Allah memberkati hubungn kau . Aku terima segala kesalahan dia , aku tunaikn segala yg dia mahu dgn niat di hati aku ingin dia bahagia pada saat getir dlm hidup dia. Mama perkenan niat baik aku. Alhamdulillah ya Allah perbaikilah segala kesilapan kami,jinakkn dan lembutknlah hati kami dn tunjukknlah kami jln yg membawa keselamatan dan keharmonian dalam menyelesaikn masaalah yg timbul di antara kami. Amin~ tu je. Ada lgi tpi pnjg letih nak taip , tak apa lah lain kali yer :) . It's for u syg. Assalamualaikum . ^_^

No comments:

Post a Comment